KEMER 90 TL ,BELEK 70 TL,SİDE 90 TL,ALANYA 150 TL,BELDİBİ 79 TL,ÇAMYUVA 99 TL,KUNDU 49 TL,LARA 49 TL,ŞEHİR 49 TL,GÜZELOBA 50 TL,KONYAALTI 59 TL,LİMAN 59 TL,OTOGAR 59 TL,KADRİYE 69 TL,BOĞAZKENT 74 TL,SERİK 74 TL,DENİZKAYA79 TL,GÖYNÜK 84 TL,ÇOLAKLI 89 TL,EVRENSEKİ 89 TL
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             ,GÜNDOĞDU 89 TL,KIZILAĞAÇ 89 TL,KUMKÖY 89 TL,SİDE 89 TL,KİRİŞ 94 TL,MANAVGAT 99 TL,SORGUN 99 TL,TİTREYENGÖL 99 TL,TAHTALI 109 TL,TEKİROVA 109 TL,İNCEKUM 129 TL,OKURCULAR 129 TL,KONAKLI 139 TL,ÇIRALI 149 TL,ADRASAN 149 TL,OLİMPOS 149 TL,MAHMUTLAR 159 TL,BURDUR 169 TL,ISPARTA 169 TL,KUMLUCA169 TL,MAVİKENT 169 TL,FİNİKİ 189 TL,GAZİPAŞA 199 TL,DEMRE 239 TL,DALAMAN 249 TL,FETHİYE 270 TL,KAŞ 279 TL,KALKAN 299 TL,ÖLÜDENİZ 299 TL,MARMARİS 499 TL,BODRUM 749 TL

Translate






11 Haziran 2015 Perşembe

KALEİÇİ YAT LİMANI ANTALYA, KALEİÇİ, MERKEZ, MURATPAŞA

Türkiye'nin güney batısında yer alan Akdeniz kıyısında yer alan Antalya tarih süresince Anadolu'nun denize açılan kapılarından biri olmuştur . Antalya Kaleiçi'nde , Attleis Antik Şehiri kuruluşundan öncesinde Yat Limanında Korykos ismi ile malum bir korsan limanı yer aldığı antik kaynaklardan bilinmektedir . " Taş Kovuğu " mananında iştirak eden Korykos , falezlerin hem bir natürel yapısı hem bir de iltica limanı oluşu durumundan önem taşımaktadır . Liman ve gerisinde gelişen Antik Attaleia şehiri milattan öncesinde 2 yy . 'dan bu yana kesintisiz iskan görmüş ve günümüze civarı yaşamıştır . Antalya limanı bir zamanlar Türkiye'nin güney kıyısında Mersin Ağacı'den hemen ardından gemilerin yanaşabileceği 2. limandı . Bu gün ise bu limandan yalnızca yatlar yararlanmaktadır . Şehrin batısında yapılmış olan Sanayi Limanı'nın çalışmaya başlamasıyla eskiyen limanın ismi " Yat Limanı " namına değişmiştir . Yat Limanı eskiyen şehrin gün ve akşam süresince sergilendiği soluk stoper görüntü beynelmilel ressam , şair ve yazarların kaynağı olmuştur . Attalos Yurdu manasına iştirak eden Antalya , II . Attalos aracılığıyla kurulmuştur . Bergama Kralı II . Aktalos öncü kuvetlerine " Gidin bana Yeryüzünün Cennetini bulun " der . . Öncü kuvvetler kralın bu buyruğuyla yola çıkıp dünya diyar dolaşır ve nihayetinde Antalya'nın yer aldığı yere varidat . Karşılarındaki benzersiz güzelliğe bakarak " Cenneti bulduk " derler . M . Ö . 133 senesinde Bergama Krallığı'nın bitmesiyle bir zaman müstakil olan il , daha hemen ardından korsanların eline geçmiş . M . Ö . 77'de Komutan Servilius Isauricus aracılığıyla Roma topraklarına dahil olmuştur . M . Ö . 67 de Pompeius'un donanmasına üst olmuştur . M . S . 130'da Hadrianus'un Attaleia'yı ziyaret etmesi şehrin gelişimini sağlamıştır . Bizans egemenliği esnasında piskoposluk merkezi meydana iştirak eden ismi görülen Attaleia , Türklerin eline geçtikten hemen ardından kocaman bir gelişim göstermiştir . Çağdaş şehir antik yerleşmenin üst kısmına kurulduğundan , Antalya'da antik dönem kalıntılarına bir sürü az rastlanmaktadır . Görülebilen kalıntıların ilki , eskiyen liman namına nitelenen liman mendireğinin bir bölümü ve limanı çevreleyen surlar . Yat Limanı etrafındaki surlar hala ayakta ve limanı taçlandırmaktadırlar . Yat Limanı Onarım Çalışmaları Surların park dışındaki bölümünde restorasyonu yapılmış olan Hadrian Kapısı Antalya'nın en iyi antik eserlerinden biridir . 2011 seneyi şubat ayı içinde , Antalya Megakent Belediyesinden yapılmış olan izah etmeye göre; Kaleiçi Yat Limanı'nı sahip meydana geldiği tarihî ve natürel değerlerini bozmadan , eskiyen cazibesine kavuşturacak bir proje hazırlandı . Projede , Yat Limanı'na iniş ve çıkışı kolaylaştıracak bir tane genel görünümlü asansör ile yüzer ahşap yürüyüş yollarıyla seyretme terasları yer ediniyor . Proje ile tarihi Balık Durumu de yine canlandırılacak . Kaleiçi Yat Limanı'na ilişkili namına önce proje 1980'li senelerde Turizm Bankası öncülüğünde hazırlandı . Yat Limanı'nı çağın turizm yaklaşımları içinde beynelmilel turizm ve şehre bakım verebilecek nitelikte bir çekicilik merkezi haline dönüşmesini hedef alan proje ve uygulaması 1983 senesinde beynelmilel nitelikteki " Altın Elma " ödülüne şayan görüldü . Kaleiçi Yat Limanı 1990 senelerin 2. yarısına civarı , sebep şehirsel ölçekte gerekse turistik çekicilik merkezi namına mühim bir görev üstlendi ve alaka odağı oluyor . Fakat bu dönemden hemen ardından sebep meydanın bütünündeki işletme sıkıntıları , değişim gösteren turizm eğilimleri , Antalya'da yeni meydana iştirak eden çekicilik sahaları ve daha ehemmiyetlisi bütünleşik parçası meydana iştirak eden Kaleiçi'ndeki gelişimin sebep işletme gerekse fiziksel bağlamda gerilemesi Yat Limanı'nın cazibesini yitirmesine ve gerilemesine ne sebeple oluyor . Büyükşehir Belediyesi Savunma Uygulama Araştırma Ofisi ( KUDEB ) ve Doç . Dr . Buyruğa Mardan idareninde , Yat limanı Savunma Amaçlı İmar Tasarıları hazırlandı . Dik Şehir Tasarıcısı Can Kubin aracılığıyla Yat Limanı ve çevresinde tahmini 9 hektarlık karasal alan ile su yüzeyinde tertip etmeleri öngören bir proje hazırlandı . Kaleiçi Yat Limanı Şehirsel Dizayn ve Uygulama Projesi'nde basit emel , Yat Limanı'nın cazibesini ve erişebilirliğini arttırmaya yöneliktir . Projede , sahaya bir oto girişi namına batıdaki şuanki giriş korunurken , Uzunca Çarşı , Kırk Merdiven ve Mermerli yaya girişlerinin yanında meydanın kuzeyinden Yat Limanı belediye Tophane arasına bir tane genel görünümlü asansör inşa edilmesi öngörüldü . Projede , Yat Limanı'nın su yüzeyinin tertipli , kalifiye ve çevrelendiği tarihi dokuya uyumlu kullanımını temin edecek düzenlemeler getirildi . Bunun Için yönelik , gezinti tekneleri , ticari olmayan yat ve balıkçı tekneleri fizyolojik düzenleme ile ayrıştırılacak . Yat Limanı süresince yüzer ahşap promenat yürüyüş yollarıyla seyretme terasları benzeri düzenlemeler ifade edilecek . Projede , alan içerisindeki tescili yapıların savunmasına yönelik önlemler de yer ediniyor . Projenin en mühim unsurlarından bir tanesini de il kimliği bakımından önemi yer alan tarihi Balık Durumu'nin yine işlevlendirilmesi oluşturuyor . Böylece , hem bir balıkçılık geliştirilecek , hem bir de Antalyalıların yat limanında kıtır balık tüketmeleri sağlanabilecektir . Proje ile şuanki yapıların kullanım ve fonksiyonları belirlenerek bu emele uyumlu kullanım hükümleri belirlenecek . Açık alanlar Yat Limanı'na ve Kaleiçi'nin tarihi ve orijinal yapısına uyumlu taban kaplama malzemeleri ile kaplanacak , il mobilyaları konulacak . Yat Limanı'na yakışır misal bir peyzaj tertip etmesi gerçekleştirilecek . Dinlenme sahaları ve genç oyun alanı oluşturulacak . Kaleiçi ve Yat Limanı amaçlı yeni ve orijinal bir tabela haber ve manipülasyon tabelaları tasarlanacak . Meydanın aydınlatması da sil baştan yenilenecek . Proje ile surların ve deniz yüzeyinin aydınlatılması da ele alınacak .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder